Matgeek hyllar ”Jag tar samma som hon” och ”Baka Nytt”

AliciaBlogg, Böcker, Författare, Hälsa, Litteratur, PR0 Comments

”Jag tar samma som hon- Mina äventyr som kändisbantare” skriven av Rebecca Harrington är omtyckt av många, där ibland Matbloggaren  Johan Hedberg- ”Matgeek”, som hyllar boken på Youtube. Boken är utgiven av bokförlaget Printz Publishing. Jessica Frejs & Maria Blohms bok ”Baka nytt – ännu godare bröd utan gluten” fanns också med bland Matbloggaren Johan Hedberg – ”Matgeek” tips. Boken är utgiven av bokförlaget Massolit. Hela klippet hittar du här

Nu är höstens roligaste dietbok här!

AliciaBöcker, Litteratur, Mat, Nyheter, Pressmeddelande, Printz Publishing0 Comments

Vad händer med kroppen och knoppen när man lever på märkliga dieter? Journalisten Rebecca Harringtons nyfikenhet på kändisar och dieter lockade henne att testa sig igenom och analysera samma kost som ett antal kända personer stoppar i sig. Med en stor dos humor skriver Rebecca om våra skönhetsideal, strävan efter perfektionism och hur man mår när man lever på fem små nävar mat… – Jag har alltid tänkt på dieter. Dieter är överallt. Man kan inte vara kvinna och tro att man inte behöver banta eller göra en ansiktstransplantation. Men att tänka på dieter är något helt annat än att prova många av dem i rad, menar Rebecca Harrington. Ett urval kända personer vars dieter testas och exempel på vad de äter: Beyoncé – t.ex. Master cleanse: man intar bara lemonad under en hel dag- gjord på cayennepeppar, citroner och lönnsirap- får intas nio gånger per dag. Dolly Parton – kålsoppa-diet. Kålsoppa varje dag utom på helgen. Elizabeth Hurley – kör bl.a. vattenkrassesoppdieten: du får äta hur mycket kall, äcklig vattenkrassesoppa som du vill och ibland får du äta yoghurt. Karl Lagerfeld – vinterfrukost: en skiva rostat bröd, ett ägg (som inte stekts i olja, det vore för aptitretande), lite juice, yoghurt och en Coca Cola light. Hela pressmeddelandet hittar du här

Tips från Terese Alvén & Jessica Frej inför Tjejmilen

AliciaJessica Frej, Selfie, Terese Alvén0 Comments

Det är mindre än två veckor kvar till Tjejmilen som går av stapeln 5 september ute på Djurgården. Hälsoproffset Terese Alvén coachar matproffset Jessica Frej inför loppet.  Jessica, hur tränar du inför loppet? – Jag har ett par veckor på mig så jag tänker att jag ska hinna springa milen 3 ggr, springa 4-5 km 3 ggr och köra 3 intervallpass. Intervaller rådde Terese mig om, det är inget jag tränat innan. – I sommar har jag sprungit 1 dag i veckan så har en del att ta igen! Jag började springa för 3 år sen och tycker det är den bästa träningsformen för att det är så enkelt och så länge man har schyssta skor och en bra sport-bh så kan man träna var som helst. Jessica, hur stor vikt har det vad man äter för mat innan man springer ett lopp? Har du något tips? – Jag brukar alltid springa innan frukost för jag tycker det är skönt att inte ha för mycket i magen. Men det går ju inte när det kommer till lopp. Eftersom det här år mitt första lopp så är jag lite osäker på hur det är smartast att äta. Men min plan är att tänka på att äta bra dagarna innan så kroppen är full med energi. Mycket grönsaker, bra kolhydrater och protein. Samma dag som loppet blir det grötfrukost, frukt och någon god sallad till tidig lunch. Viktigast av allt är ändå att äta god mat som man själv känner att man mår bra av och blir glad av. Terese, hur tränar du inför loppet? – Jag tränar på med löpning varvat med annan träning. Jag har sprungit på bra hela detta år, förutom Tjejmilen har jag sprungit – och ska springa – flera lopp. Därför har jag inte tränat med enbart Tjejmilen som mål, jag ser på loppet som en rolig tävling och som en chans för mig att testa hur snabbt jag kan springa just nu. Den sista tiden som är kvar hoppas jag hinna med ytterligare ett par milpass samt något pass intervaller. Förutom det blir det cykling, styrka och tennis. Terese, hur mycket skulle du råda deltagarna att träna dagarna före loppet? – Jag skulle rekommendera att ta sista löppasset ett par dagar innan, ons eller tors, och då fokusera på ett kortare pass 4-6 km och välja att köra några tempoökningar i slutet av passet, kanske 100-200 meter då man trycker på lite mer för att väcka kroppen inför lördagens träning. Kvällen innan loppet kanske ta en lugn promenad. Springer man tävling för första gången vill jag tipsa om att ta det i sin takt, inte stressas av andra löpare och springa snabbare än man klarar av, då blir loppet bara en pina. Ladda med rejäl frukost på morgonen och beroende på när du startar, kanske ta en banan eller lättare mellis ett par timmar innan start. Njut av löparfesten! Det brukar vara många som står och hejar, hämta energi från det.  

Tips från Terese Alvén & Jessica Frej inför Tjejmilen

AliciaBlogg, EditK, Författare, Hälsa, Jessica Frej, Kunder, PR, Selfie, Terese Alvén0 Comments

Det är mindre än två veckor kvar till Tjejmilen. Hälsoproffset Terese Alvén coachar matproffset Jessica Frej inför loppet som går av stapeln 5 september ute på Djurgården.  Jessica, hur tränar du inför loppet? – Jag har ett par veckor på mig så jag tänker att jag ska hinna springa milen 3 ggr, springa 4-5 km 3 ggr och köra 3 intervallpass. Intervaller rådde Terese mig om, det är inget jag tränat innan. – I sommar har jag sprungit 1 dag i veckan så jag har en del att ta igen! Jag började springa för 3 år sen och tycker det är den bästa träningsformen för att det är så enkelt och så länge man har schyssta skor och en bra sport-bh så kan man träna var som helst. Jessica, hur stor vikt har det vad man äter för mat innan man springer ett lopp? Har du något tips?  – Jag brukar alltid springa innan frukost för jag tycker det är skönt att inte ha för mycket i magen. Men det går ju inte när det kommer till lopp. Eftersom det här är mitt första lopp så är jag lite osäker på hur det är smartast att äta. Men min plan är att tänka på att äta bra dagarna innan så kroppen är full med energi. Mycket grönsaker, bra kolhydrater och protein. Samma dag som loppet blir det grötfrukost, frukt och någon god sallad till tidig lunch. Viktigast av allt är ändå att äta god mat som man själv känner att man mår bra av och blir glad av. Terese, hur tränar du inför loppet?  – Jag tränar på med löpning varvat med annan träning. Jag har sprungit på bra hela detta år, förutom Tjejmilen har jag sprungit – och ska springa – flera lopp. Därför har jag inte tränat med enbart Tjejmilen som mål, jag ser på loppet som en rolig tävling och som en chans för mig att testa hur snabbt jag kan springa just nu. Den sista tiden som är kvar hoppas jag hinna med ytterligare ett par milpass samt något pass intervaller. Förutom det blir det cykling, styrka och tennis. Terese, hur mycket skulle du råda deltagarna att träna dagarna före loppet?  – Jag skulle rekommendera att ta sista löppasset ett par dagar innan, ons eller tors, och då fokusera på ett kortare pass 4-6 km och välja att köra några tempoökningar i slutet av passet, kanske 100-200 meter då man trycker på lite mer för att väcka kroppen inför lördagens träning. Kvällen innan loppet kanske ta en lugn promenad. Springer man tävling för första gången vill jag tipsa om att ta det i sin takt, inte stressas av andra löpare och springa snabbare än man klarar av, då blir loppet bara en pina. Ladda med rejäl frukost på morgonen och beroende på när du startar, kanske ta en banan eller lättare mellis ett par timmar innan start. Njut av löparfesten! Det brukar vara många som står och hejar, hämta energi från det.

Pressmeddelande: Liber släpper ny utgåva av Blue Ocean Strategy

AliciaLiber, PR, Pressmeddelande0 Comments

Med en av 2000-talets framgångsrikaste strategier, Blue Ocean Strategy, kan företag bli mer lönsamma. I den nya uppdaterade utgåvan får du exempel och lösningar på hur företag hittat en blå ocean av möjligheter på nya marknader utan konkurrens. Blue Ocean Strategy är en internationell bästsäljare som översatts till 43 språk och sålts i miljontals exemplar. – Författarna visar i nya upplagan hur den blå oceanens strategi hjälper företagare att skapa ett nytt marknadsutrymme, som kännetecknas av ny efterfrågan där vinst- och tillväxtmöjligheterna är så mycket större, säger Helga Laurin, förläggare på Liber. Blue Ocean Strategy har blivit ett globalt fenomen, en internationell bästsäljare som översatts till 43 språk och sålts i 3,5 miljoner exemplar. Citat från boken (case om Cirque de Soleil) ” Enda sättet att vinna över konkurrenterna var att ge upp försöken att slå konkurrenterna .” Citat om Blue Ocean Strategy ” Engagerande bok om hur företag tar sig från att vara en i mängden till att bli det unika företaget som kunden inte ser några alternativ till .”, Lars Bengtsson, professor i industriell ekonomi vid Lunds Tekniska Högskola Om författarna: KIM W.CHAN är direktör vid INSEAD Blue Ocean Strategy Institute och innehar Boston Consulting Group Bruce D. Henderson-professuren i Strategy and International Management vid INSEAD i Frankrike. RENÉE MAUBORGNE är Distinguished Fellow och professor i strategi vid INSEAD. Hon är också direktör vid the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Hela pressmeddelandet hittar du här

Pressmeddelande: Grönare mellis med Årstidernas Gröna fruktlåda

AliciaÅrstiderna, Ekologiskt0 Comments

Något litet att äta mellan måltiderna håller humöret i balans och är en hälsokick. Enkla mellisar i butiken kan vara sockerfälla – men de undviker du enkelt med Årstidernas Gröna fruktlåda , full med både frukt och grönt som passar utmärkt som mellis för hela familjen. Tre smarta tips från Årstiderna som med sin gröna fruktlåda täcker behovet för en snabb, sund och ekologisk mellis för alla i familjen: Morot är enkelt, gott, mättande och mosas inte i väskan. Är morötterna ekologiska behöver du inte skala – just grab and go! Gör i ordning en sats smoothie och frys in som glasspinnar. Enkelt att ta fram, nyttigt och gott efter skolan! Gör en enkel fruktsallad som du förvarar i matlåda. Pressa lite färsk citron över salladen så hålls frukten fräsch. Hela pressmeddelandet hittar du här