Fliplife of Sweden ger sina bästa crowdfunding-tips i Veckans Affärer

Matilda FogdeFliplife of SwedenLeave a Comment

 

Veckans Affärer skriver idag om Fliplife of Sweden och deras erfarenheter av att ha en crowdfundingkampanj. I artikeln delar de med sig av sin resa och ger sina bästa tips. Otroligt inspirerande! Hela artikeln finns att läsa här.

Fontanas halloumiburgare nomineras till Årets Foodservicevara

Matilda FogdeFontanaLeave a Comment

Det råder halloumi-feber i Sverige, vilken drivs av att allt fler efterfrågar vegetariska och mer hälsosamma alternativ till kött. Idag serveras halloumiburgare på många restauranger, barer och klassiska hamburgerrestauranger som ett alternativ till kött i sin hamburgare. Nu har Fontanas halloumiburgare blivit nominerad till Årets Foodservicevara 2018. Nomineringen innebär att Fontana, tillsammans med Kronfågels hönsfärs och Hernö Gin, tävlar om att bli Årets Foodservicevara 2018. Vinnaren utses av branschen den 14 juni på Vasateatern under DLF:s arrangemang Foodservice ’18. Lär mer om priset här!

Succén fortsätter – Thomas Erikson släpper boken ”Omgiven av dåliga chefer”

Matilda FogdeThomas EriksonLeave a Comment

Att författaren Thomas Erikson och hans bok Omgiven av idioter (Hoi förlag) och Omgiven av psykopater (Forum) slagit stort har nog inte gått någon obemärkt förbi. I september kommer uppföljaren Omgiven av dåliga chefer (Forum) som blir den tredje boken på temat. Boken går att förhandsboka på Bokus redan nu. Thomas tidigare böcker Omgiven av idioter finns att köpa här och Omgiven av psykopater här.

Långivaren DBT väljer editK som PR-partner

Matilda FogdeDBTLeave a Comment


Från vänster: Edit Künstlicher, Jonas Engwall, Ulrika Valassi och Alexis Kopylov. Foto: Karina Ljungdahl.

Den svenska långivaren DBT erbjuder lån till etablerade tillväxtbolag. Bakom bolaget står entreprenörerna Alexis Kopylov och Jonas Engwall. Nu vill bolaget nå ut till fler företag som är behov av tillväxtkapital och väljer editK för en långsiktig PR-satsning.   

editK utmärker sig genom sin bredd, sin professionalism och sin passion för att möta sina kunders behov. Vi delar samma syn på styrkan och värdet i Sveriges tillväxtbolag. Vi ser fram emot att få ta del av editK:s långa erfarenhet av att arbeta med ägarledda bolag. Genom samarbetet kommer vi att nå ut till fler företag och entreprenörer, och bidra till deras tillväxt, säger Alexis Kopylov, vd för DBT.

Entreprenörskap är någonting som genomlyser arbetet hos oss på editK. Att få möjligheten att jobba direkt med ägarna är en enorm ynnest. Företag behöver kapital för att växa, i rätt tid. Därför känns det extra roligt att få välkomna DBT som ny kund och visa upp vår bredd på byrån, säger Edit Künstlicher, grundare och vd för editK.

För mer information kontakta gärna: Edit Künstlicher, vd för editK på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se.

editK är PR-byrån som arbetar långsiktigt med varumärken inom livsstil, hälsa, litteratur, entreprenörskap och hållbarhet. Bland kunderna finns bl.a: Apoteksgruppen, Axiell, Bonniers Bokklubbar, Fontana, Moonsun Organic of Sweden och Fliplife of Sweden. Sedan 2017 är InfluencersAgency, en del av editK. InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken med fokus på plattformsbygge och kommersiella samarbeten för profiler verksamma inom bla litteratur, näringsliv, media, hälsa och mat.

Intervju med grundarna bakom Moonsun Organic of Sweden i Svensk Damtidning

Matilda FogdeMoonsun Organic of SwedenLeave a Comment

I senaste numret av Svensk Damtidning intervjuas grundarna bakom Moonsun Organic of Sweden, Mia Skaug och Jenny Svärdendahl, om företaget. En fin intervju som lyfter grundarnas idé bakom hudvårdsserien. De berättar bland annat om deras arbete med ekologisk, multifunktionell och hållbar hudvård och varför det är så viktigt i dagens konsumtionssamhälle.

Två nya profiler till editKs InfluencersAgency

Matilda FogdeInfluencersAgencyLeave a Comment

InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken som erbjuder profiler hjälp med varumärkesbygge och kommersiella samarbeten. Nu utökas portföljen med två nya profiler: Anne-Marie Schjetlein, deckarförfattare samt Judith Wolst, en av Sveriges mest respekterade digitala strateger.

Teamet på editK är vänliga, drivna, kompetenta, seriösa och arbetar långsiktigt. Egenskaper jag uppskattar, valet av PR-byrå var därför enkelt för mig. Ensam är inte stark. Att verka som författare är ensamt i perioder och ibland mycket utåtriktat, och PR behövs kontinuerligt. Jag fram emot ett utmanande och lärorikt PR-samarbete med editK, säger Anne-Marie Schjetlein.

Jag älskar byråns kombination av ambition, driv och hjärta och ser oerhört mycket fram emot vårt kommande samarbete! säger Judith Wolst.

Det är framförallt långsiktigheten och helhetstänket som attraherar våra profiler. Det är stor glädje att få möjligheten att utveckla och jobba med två så starkt lysande stjärnor inom olika branscher, säger Edit Künstlicher, grundare editK och InfluencersAgency.

För mer information kontakta gärna: Edit Künstlicher, vd för editK på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se.

editK är PR-byrån som arbetar långsiktigt med varumärken inom livsstil, hälsa, litteratur, entreprenörskap och hållbarhet. Bland kunderna finns bl.a: Apoteksgruppen, Axiell, Bonniers Bokklubbar, Fontana, Moonsun Organic of Sweden, Ledarstudion och Fliplife of Sweden. Sedan 2017 är InfluencersAgency, en del av editK. InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken med fokus på plattformsbygge och kommersiella samarbeten för profiler verksamma inom bla litteratur, näringsliv, media, hälsa och mat.

Christina Erikson, Sveriges nya deckardrottning!

Matilda FogdeChristina EriksonLeave a Comment

Här har ni henne – Sveriges nya deckardrottning Christina Erikson! I handen håller hon höstens katalog från Albert Bonniers förlag, där hennes bok finns med. Det är en dröm som går i uppfyllelse för Christina och ett avtal hon kämpat hårt för. Hon har gått vägen via hybridförlag för att slutligen, under sommaren 2017, landa ett kontrakt hos giganten Albert Bonniers – och inte bara för en bok utan två! Till hösten släpps den första delen i serien, och vi vågar lova att den kommer dominera bokhyllorna till hösten! Håll utkik om någon vecka då vi äntligen kan visa upp det färdiga omslaget.

Fråga apotekaren med Apoteksgruppens Nahid Månsson

Matilda FogdeApoteksgruppenLeave a Comment

”Fråga apotekaren” är ett nytt inslag i Aftonbladet Söndag med farmaceuten Nahid Månsson. Här kan du ställa dina frågor om hälsa, läkemedel eller sjukdomar och Nahid som driver Apoteksgruppen Västerhaninge svarar. Maila dina frågor till sondag@aftonbladet.se.