Ny chef till Bonniers Bokklubbar

Matilda FogdeBonniers BokklubbarLeave a Comment

Annette Tennerfeldt. Foto: Nils Petter Nilsson.

I veckan presenterade Bonniers Bokklubbar sin senaste rekrytering – Annette Tannerfeldt. Efter 5 år som försäljningschef på bokklubben tar Annette över som ansvarig när Marie Bratani Olsson lämnar sin post. Hon tillträdde sin nya tjänst den 1 juni. Läs mer om Annettes tankar kring den nya tjänsten här!

Hälsoprofilen Terese Alvén lanserar podcast som lyfter frågan kring barns hälsa

Matilda FogdeTerese AlvénLeave a Comment


Terese Alvén tillsammans med sina barn Tilde, 5, och Charles, 7.

I podden Rörelseglädje med Terese Alvén träffar Terese kända och mindre kända profiler som alla har en koppling till hälsa. Under säsongen kommer lyssnaren få möta barnläkare, rektorer, hälsoinspiratörer och andra människor som alla har samma mål: att skapa en hälsosammare vardag för barn och unga.

Podden behandlar allt från familjefys till fredagsmys och ger inspiration, personliga erfarenheter, kunskap, nya tankar och konkreta tips till alla barnfamiljer. Ämnen som träning, sömn och avslappning varvas med prat kring mat och dryck, skärmtid, mental hälsa och när hälsa blir ohälsa.

Rörelseglädje med Terese Alvén finns att lyssna på överallt där poddar finns med start idag. Klicka här för att lyssna på första avsnittet! Finns också där poddar finns.

Markiz Tainton väljer editKs InfluencersAgency

Matilda FogdeInfluencersAgency, Markiz TaintonLeave a Comment

Från väster: Markiz Tainton och Edit Künstlicher. Foto: Katarina Ljungdahl.

InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken som representerar en rad profiler verksamma inom bland annat litteratur, näringsliv, medier, hälsa och mat. Nu ansluter influencern och matprofilen Markiz Tainton till agenturen. Uppdraget innebär att bygga varumärket, utveckla koncept och att skapa förutsättningar för fler strategiska samarbeten.

Markiz Tainton blev känd för allmänheten när hon medverkade i tv-programmet Sveriges mästerkock 2014. Sedan dess har hon hunnit släppa en kokbok, hon driver succébloggen ”Vägen till bebis” på mama.se och hon lagar mat på Nyhetsmorgon.

Jag har under en tid letat efter någon som ska hjälpa mig och mitt varumärke till högsta nivå och äntligen känner jag att jag har träffat rätt. Jag upplever att editK har ett affärsorienterat varumärkestänk i kombination med hög kreativ höjd och det var avgörande för mig i mitt val. Jag ser att mitt partnerskap med editK både kommer att utmana och engagera, vilket är helt i linje med mina värderingar, säger Markiz Tainton.

Jag har haft ögonen på Markiz sedan Sveriges Mästerkock där hon utmärkte sig genom smaksäkra recept och sin bubblande personlighet. När vi träffades slog det gnistor och vi insåg snabbt att vi har massor att uträtta tillsammans! Hela vårt team ser fram emot den här resan tillsammans med Markiz! säger Edit Künstlicher.

För mer information kontakta gärna: Edit Künstlicher, vd för editK på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se.

editK är PR-byrån som arbetar långsiktigt med varumärken inom livsstil, hälsa, litteratur, entreprenörskap och hållbarhet. Sedan 2017 är InfluencersAgency, en del av editK. InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken med fokus på plattformsbygge och kommersiella samarbeten för profiler verksamma inom litteratur, näringsliv, media, hälsa och mat.

Fliplife of Sweden ger sina bästa crowdfunding-tips i Veckans Affärer

Matilda FogdeFliplife of SwedenLeave a Comment

 

Veckans Affärer skriver idag om Fliplife of Sweden och deras erfarenheter av att ha en crowdfundingkampanj. I artikeln delar de med sig av sin resa och ger sina bästa tips. Otroligt inspirerande! Hela artikeln finns att läsa här.

Fontanas halloumiburgare nomineras till Årets Foodservicevara

Matilda FogdeFontanaLeave a Comment

Det råder halloumi-feber i Sverige, vilken drivs av att allt fler efterfrågar vegetariska och mer hälsosamma alternativ till kött. Idag serveras halloumiburgare på många restauranger, barer och klassiska hamburgerrestauranger som ett alternativ till kött i sin hamburgare. Nu har Fontanas halloumiburgare blivit nominerad till Årets Foodservicevara 2018. Nomineringen innebär att Fontana, tillsammans med Kronfågels hönsfärs och Hernö Gin, tävlar om att bli Årets Foodservicevara 2018. Vinnaren utses av branschen den 14 juni på Vasateatern under DLF:s arrangemang Foodservice ’18. Lär mer om priset här!

Succén fortsätter – Thomas Erikson släpper boken ”Omgiven av dåliga chefer”

Matilda FogdeThomas EriksonLeave a Comment

Att författaren Thomas Erikson och hans bok Omgiven av idioter (Hoi förlag) och Omgiven av psykopater (Forum) slagit stort har nog inte gått någon obemärkt förbi. I september kommer uppföljaren Omgiven av dåliga chefer (Forum) som blir den tredje boken på temat. Boken går att förhandsboka på Bokus redan nu. Thomas tidigare böcker Omgiven av idioter finns att köpa här och Omgiven av psykopater här.

Långivaren DBT väljer editK som PR-partner

Matilda FogdeDBTLeave a Comment


Från vänster: Edit Künstlicher, Jonas Engwall, Ulrika Valassi och Alexis Kopylov. Foto: Karina Ljungdahl.

Den svenska långivaren DBT erbjuder lån till etablerade tillväxtbolag. Bakom bolaget står entreprenörerna Alexis Kopylov och Jonas Engwall. Nu vill bolaget nå ut till fler företag som är behov av tillväxtkapital och väljer editK för en långsiktig PR-satsning.   

editK utmärker sig genom sin bredd, sin professionalism och sin passion för att möta sina kunders behov. Vi delar samma syn på styrkan och värdet i Sveriges tillväxtbolag. Vi ser fram emot att få ta del av editK:s långa erfarenhet av att arbeta med ägarledda bolag. Genom samarbetet kommer vi att nå ut till fler företag och entreprenörer, och bidra till deras tillväxt, säger Alexis Kopylov, vd för DBT.

Entreprenörskap är någonting som genomlyser arbetet hos oss på editK. Att få möjligheten att jobba direkt med ägarna är en enorm ynnest. Företag behöver kapital för att växa, i rätt tid. Därför känns det extra roligt att få välkomna DBT som ny kund och visa upp vår bredd på byrån, säger Edit Künstlicher, grundare och vd för editK.

För mer information kontakta gärna: Edit Künstlicher, vd för editK på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se.

editK är PR-byrån som arbetar långsiktigt med varumärken inom livsstil, hälsa, litteratur, entreprenörskap och hållbarhet. Bland kunderna finns bl.a: Apoteksgruppen, Axiell, Bonniers Bokklubbar, Fontana, Moonsun Organic of Sweden och Fliplife of Sweden. Sedan 2017 är InfluencersAgency, en del av editK. InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken med fokus på plattformsbygge och kommersiella samarbeten för profiler verksamma inom bla litteratur, näringsliv, media, hälsa och mat.

Intervju med grundarna bakom Moonsun Organic of Sweden i Svensk Damtidning

Matilda FogdeMoonsun Organic of SwedenLeave a Comment

I senaste numret av Svensk Damtidning intervjuas grundarna bakom Moonsun Organic of Sweden, Mia Skaug och Jenny Svärdendahl, om företaget. En fin intervju som lyfter grundarnas idé bakom hudvårdsserien. De berättar bland annat om deras arbete med ekologisk, multifunktionell och hållbar hudvård och varför det är så viktigt i dagens konsumtionssamhälle.