Fontana
Kund: Fontana
Period: 2 år
Bakgrund
Frixos Papadopoulos grundade familjeföretaget Fontana Food tillsammans med sin fru Maro Papadopoulou 1978. Idag drivs företaget i andra generationen genom sonen Loizos som är VD och dottern Corina, vice vd. Företaget har 40 anställda, och över 300 produkter i sortimentet omsätter cirka 400 MSEK.
Uppdrag
2016 fick editK i uppdrag att sköta Fontanas PR-arbete vilket innefattar allt från den långsiktiga PR-strategin till produktlanseringar, pressluncher och affärskommunikation. Under uppdragsperioden firade Fontana 40 år vilket togs ut genom ett antal aktiviteter 2018. Uppdraget bestod av att öka varumärkeskännedomen och synligheten kring Fontanas produktsortiment men också synliggöra familjen Papadopoulos som företagare.
Utfall
Under perioden har editK genomfört över en handfull produktlanseringar, en boklansering, influencerevent och ett jubileum, detta med stor spridning i målgrupp. Fontanas grundare har bland annat lagat mat i TV och prytt omslaget på en av Sveriges entreprenörsmagasin.
Då vi är ett familjeföretag med starka värderingar och snabbfotat arbetssätt så kändes editK som rätt byrå och match för oss. Vi sökte en byrå med personlig touch och engagemang och under perioden som vi arbetade tillsammans så levererade Edit och hennes team det vi förväntade oss.