66 Day Challenge
BOK-PR: 66 Day Challenge av Ulrika Davidsson (The Book Affair)
Period: Q4 2019 – Q1 2020
Bakgrund
Ulrika Davidsson är kostrådgivare, hälsocoach och författare till över 30 böcker om kost och hälsa. editK arbetar med Ulrikas Davidssons varumärke sedan 2018 och fick under 2019 i uppdrag att lansera hennes nya hälsobok, 66 Day Challenge.
Genomförande
Uppdraget innefattade både rådgivning vid förlagsval och paketering av bokkonceptet samt traditionellt PR arbete inför och under lanseringen av boken. Boken lanserades vid årsskiftet 2019/2020 och fokus för kommunikationen låg på förändring av hälsovanor till det nya året, publicering av omslag med koppling till Ulrika Davidsson personliga varumärke.
Utfall
Hälsoboken 66 Day Challenge är Ulrikas första där hon inte pryder omslaget. Konceptet har fått ett enormt fint mottagande i målgruppen med ett omfattande genomslag i Sveriges största medier. Vilket inkluderar flera tidningsomslag, tv-medverkan och en organisk spridning i sociala mediekanaler under hashtaggen #66daychallenge. Boken sålde slut upplaga ett och två inom fyra veckor från lansering.
Jag uppskattar att editK alltid gör ett grundligt arbete och är mycket personliga i sitt arbete med ett stort fokus på kunden. editK är engagerade i kunden och orädda för att ge råd och tänka utanför boxen. Det ger resultat.
