I samband med namnbytet av Friends arena i januari 2024 blev det en medial debatt kring kritiken mot Strawberry som sponsrar arenan från och med i år och väljer att döpa om arenan. AIK-fans och Solnabor är några av kritikerna. Edit kommenterade kommunikationen kring namnbytet och hur kritiken påverkar varumärket Strawberry.
Sinfs vd i omslagsintervju
Att förstärka ett personligt varumärke görs med framgång genom synlighet i förtjänade- och interna kanaler parallellt. Det här är ett bra exempel på ett PR-uttag som skapar både extern och intern synlighet.
Fellowminds vd, Anna Kleine i Dagens Industri
Under januari 2024 publicerade Dagens Industri en serie där man lyfte arbetsmiljö och trivsel. Fellowminds vd Anna Kleine och hr-chef Kristian Randel intervjuades om hur man arbetar för att bli IT-branschens bästa arbetsgivare.
Jonas Kronlund och Sthlm Retail Staff i Dagens Industri
Sthlm Retail Staff är ett bemanningsföretag inom skönhet och travel retail. I takt med att resandet minskade mötte bolagets vd, Jonas Kronlund tuffa motgångar under pandemiåren. Lärdomarna från den tuffa … Läs mer
Edit Künstlicher i Resumé Insikt
editKs vd Edit Künstlicher i en personlig intervju om karriärens tuffaste motgång och vilka varumärken som sticker ut i sitt kommunikationsarbete.
Fellowmind inviger nytt kontor i Stockholm
IT-konsulterna Fellowmind har kontor i över en handfull städer i Sverige och fortsätter växa. I december var det dags att inviga ett toppmodernt nytt kontor mitt i hjärtat av Stockholm … Läs mer
Babblarnas vaggvisa mest streamade 2023
Det blev ett stort medialt intresse och genomslag när Stim gick ut med sin årliga rapport gällande de mest streamade låtarna 2023. Babblarnas vaggvisa toppade åter igen listan. Flera nationella medier önskade intervjua skapartrion Johan Rask, Hasse Sjölander och Anneli Tisell (Babblarnas grundare).
Sinfs chefsjurist debatterar i DI
Hot om strejk drev Klarna att skriva på ett kollektivavtal, men över Tesla hänger hotet kvar. Varför är storföretagen så motvilliga? Förklaringen är flera stora hinder. Det skriver Magnus Lindström, chefsförhandlare på Sinf i en debattartikel i Dagens Industri.
Edit Künstlicher om personligt varumärke i CHEF
Företag som kan attrahera rätt kompetens har en klar konkurrensfördel när det råder kompetenskris i Näringslivet. Därför är företagets lednings personliga varumärke ett viktigt verktyg i kommunikationsstrategin.
Antoni Lacinai tipsar om motivation på Nyhetsmorgon
Motivation är färskvara. Är hindren större än målet så är det inte enkelt att hålla motivationen uppe. Antoni guidar tittarna i hur de kan hålla motivationen uppe.