“Cision PR Influencer Award” delas ut på Spinngalan den 27 mars 2025. Priset går till den konsult inom PR och kommunikation, som har haft störst digitalt inflytande under det gångna året. Edit Künstlicher är en av de 20 nominerade.
Edit Künstlicher om Teslaskammen i TV4 Efter fem
Edit gästar TV4s Efter fem och berättar om det nya begreppet Teslaskam och hur Teslas varumärke påverkas av Elon Musks association till Donald Trump och den omtalade ”handgesten”.
Edit Künstlicher i SVT om Teslaskam
Ett nytt begrepp, ”Teslaskam” har seglat upp och sprider sig i Sociala kanaler. Begreppet innebär att allt fler Teslaägare inte vill associeras med Elon Musk politiska utspel. Inlägg på LinkedIn och andra plattformar har spridits med dekaler på bilarna med texten: ”I bought this before Elon went crazy”.
Tack för ett magiskt opinionsår 2024!
Det är dags att runda av 2024. Ett år fullt av viktiga projekt med förhoppningen att göra världen lite ljusare, lite varmare, lite mänskligare och lite klokare. Här är några av alla viktiga ämnen vi haft förmånen att jobba med.
Fellowminds Anna Kleine i tidningen Chef
Under hösten 2024 emottog IT-konsultbolaget Fellowmind utmärkelsen Årets arbetsgivare. I samband med utmärkelsen intervjuades bolagets vd, Anna Kleine och HR-chef Kristian Randel i tidningen Chef.
Fellowminds Martin Cederbom i VD-tidningen
Martin Cederbom är chief strategy & technology officer på Fellowmind. I en intervju i VD-tidningen berättar han om hur man som bolag kan implementera AI i strategiarbetet. Läs hela artiklen … Läs mer
PALEMAS ordförande medverkar i Nyhetsmorgon
Cancerföreningen PALEMAS ordförande Eva Backman medverkar i TV4 Nyhetsmorgon och berättar om när hon fick sin diagnos och hur hennes resa sett ut. Medverkar gör även pankreaskirurgen Ralf Segersvärd som berättar om hur vården som kan rädda liv.
PALEMA debatterar i Aftonbladet
I samband med Pankreascancerdagen 21 november 2024 skriver patientföreningen PALEMAS ordförande Eva Backman och pankreaskirurgen Ralf Segersvärd en debattartikel.
Cancerföreningen PALEMA väljer editK
2025 firar Cancerföreningen PALEMA 10 år som intresseförening för personer med cancer i övre buken. För att uppmärksamma några av våra dödligaste cancerdiagnoser, informera om möjligheterna med tidig upptäckt och driva opinion för att öka forskningsanslagen kring dessa diagnoser har ett samarbete med editK inletts.
Föreläsning: Personliga varumärken som skapar konkurrenskraft och tillväxt
Varumärkesstrategen Edit Künstlicher har under två decennier arbetat med personliga varumärken som en del i den kommunikativa verktygslådan. Intresset för och möjligheterna med personliga varumärken har ökat markant de senaste tio åren. Sociala kanaler, rekommendationssamhället och vikten av att äga sina egna kommunikationskanaler har påskyndat den utvecklingen. Idag tar vi värdegrundade köpbeslut, vi lyssnar på andra i vårt nätverk när vi väljer en leverantör och kandidater väljer arbetsgivare och chefer som matchar deras värderingar. Därför behöver alla bygga starka nätverk för skapa starka varumärken. Företag som privatpersoner.