Edit Künstlicher i SVT om Teslaskam

editKeditK i media, Personligt Varumärke

Ett nytt begrepp, ”Teslaskam” har seglat upp och sprider sig i Sociala kanaler. Begreppet innebär att allt fler Teslaägare inte vill associeras med Elon Musk politiska utspel. Inlägg på LinkedIn och andra plattformar har spridits med dekaler på bilarna med texten: ”I bought this before Elon went crazy”.

Tack för ett magiskt opinionsår 2024!

editKOkategoriserad, PR

Det är dags att runda av 2024. Ett år fullt av viktiga projekt med förhoppningen att göra världen lite ljusare, lite varmare, lite mänskligare och lite klokare. Här är några av alla viktiga ämnen vi haft förmånen att jobba med.

Fellowminds Anna Kleine i tidningen Chef

editKKundcase, PR

Under hösten 2024 emottog IT-konsultbolaget Fellowmind utmärkelsen Årets arbetsgivare. I samband med utmärkelsen intervjuades bolagets vd, Anna Kleine och HR-chef Kristian Randel i tidningen Chef.

PALEMAS ordförande medverkar i Nyhetsmorgon

editKKundcase, PR

Cancerföreningen PALEMAS ordförande Eva Backman medverkar i TV4 Nyhetsmorgon och berättar om när hon fick sin diagnos och hur hennes resa sett ut. Medverkar gör även pankreaskirurgen Ralf Segersvärd som berättar om hur vården som kan rädda liv.

PALEMA debatterar i Aftonbladet

editKKundcase, PR

I samband med Pankreascancerdagen 21 november 2024 skriver patientföreningen PALEMAS ordförande Eva Backman och pankreaskirurgen Ralf Segersvärd en debattartikel.

Cancerföreningen PALEMA väljer editK

editKPR

2025 firar Cancerföreningen PALEMA 10 år som intresseförening för personer med cancer i övre buken. För att uppmärksamma några av våra dödligaste cancerdiagnoser, informera om möjligheterna med tidig upptäckt och driva opinion för att öka forskningsanslagen kring dessa diagnoser har ett samarbete med editK inletts.

Föreläsning: Personliga varumärken som skapar konkurrenskraft och tillväxt

editKOkategoriserad, Personligt Varumärke

Varumärkesstrategen Edit Künstlicher har under två decennier arbetat med personliga varumärken som en del i den kommunikativa verktygslådan. Intresset för och möjligheterna med personliga varumärken har ökat markant de senaste tio åren. Sociala kanaler, rekommendationssamhället och vikten av att äga sina egna kommunikationskanaler har påskyndat den utvecklingen. Idag tar vi värdegrundade köpbeslut, vi lyssnar på andra i vårt nätverk när vi väljer en leverantör och kandidater väljer arbetsgivare och chefer som matchar deras värderingar. Därför behöver alla bygga starka nätverk för skapa starka varumärken. Företag som privatpersoner.