Bonniers Bokklubbar väljer editK när konceptet bokklubb moderniseras

editKOkategoriserad, PR

JohannaAxiander_EditKunstlicher_1000Johanna Axiander och Edit Künstlicher Foto: Juliana Wiklund

editK inleder samarbete med Bonniers Bokklubbar. Uppdraget innebär bland annat att synliggöra fenomenet bokklubbs mervärde och erbjudande genom strategisk PR.

Samarbetet med Bonniers Bokklubbar inleds i juni 2015. Året har utsetts till The Year of Books av Facebook-grundaren Mark Zuckerberg, som själv har startat bokklubb, 70 år efter Bonniers första bokklubb, Svalan.

— Vi älskar böcker på byrån och har haft förmånen att ha jobbat med flera mediala och försäljningsmässigt framgångsrika titlar. Därför känns det fantastiskt att få samarbeta med klassiska Bonniers Bokklubbar, nu när intresset för böcker aldrig varit större hos konsument, berättar Edit Künstlicher, VD på EditK.

Byrån editK representerar sedan tidigare bokförlag som Liber, Printz Publishing och Graphera förlag och har flera framgångsrika lanseringar bakom sig.

— Intresset för läsning, bokcirklar och att kunna diskutera sina läsupplevelser med andra växer, och vi behöver på ett tydligare sätt kommunicera bokklubbarnas värde i relation till det, säger Johanna Axiander, Chef marknad & CRM, Bonniers Bokklubbar.

Hela pressmeddelandet finns i editK´s pressrum.

Bonniers Bokklubbar ingår i Bonnierförlagen och grundades 1942. Bonniers Bokklubbar innefattar bokklubbarna Svalan, Månadens bok, Spänningszonen, Bonniers Bokklubb och Lyssnarklubben. Dessa fem har idag cirka 300 000 aktiva medlemmar och är Sveriges största bokklubb. Klubbarna erbjuder sina medlemmar ett noga urval av böcker från Sveriges största förlag.