editKs VD Edit Künstlicher frontar nya numret av tidningen Sälj! I säljarnas branschtidning berättar Edit om hur hon halkade in i mediebranschen och varför försäljning varit nyckeln i hennes bolagsbygge.
Vår bransch handlar mycket om sälj och försäljning. För editK innebär detta att kunna förse kunderna med en lösning på ett problem. editKs grundare menar att en del av att kunna bemästra försäljning har inneburit att hon kunnat bygga sina bolag. En del i att lyckas med försäljning är även att kunna stå för det man säljer. Därför har vi på editK hela tiden varit tydliga med vad vi står för. Vi väljer ofta att tacka nej till affärer i vissa branscher. Därför väljer vi även bort vissa branscher som är kända för att betala bra. editK säger t.ex. nej till alkohol, spel och skönhetsingrepp. Allt som bolaget arbetar med ska gå i linje med våra värderingar.
Vi på editK tycker att det är viktigt att kunna vara en verksamhet som vågar sätta ner foten och ställa oss frågan: Vad betyder egentligen ekonomisk framgång om vi inte kan stå för det vi gör?
Vill du läsa mer om editKs VD och hennes fantastiska resa? Här kan du läsa hela repotaget från tidningen Sälj!