Edit Künstlicher listar fem tips för personlig varumärkesbyggnad i en intervju med Lars Westerlund på VD-tidningen.
Personliga varumärken har stor betydelse för lönsamheten i företaget. Under förra veckan kunde vi skymta Edit Künstlicher VD för editK och Influencers Agency i VD-tidningen där hon tog upp vikten av personliga varumärken och hur detta påverkar lönsamheten i företaget. Det är viktigt att det personliga varumärket genomsyrar allt som vd:n gör. Detta kan handla om större frågor till färgvalet på skor. Gällande frågan omkring sociala medier menar hon att detta endast är något som ska användas om man tycker att det är roligt och om man inte gör något helhjärtat kommer detta att synas.
Nedan har vi samlat Edits fem tips för personlig varumärkesbyggnad som vi självklart vill dela med oss av:
- Största vikt att sätta upp en tydlig strategi med målbild.
- Det är viktigt att man skapar en expertroll både internt och externt.
- Skapa innehåll kring din expertis som kan ge andra nytta.
- Var tydlig med vad du står för (och även vad du säger nej till).
- En bild säger mer än tusen ord och det är viktigt att se över hur bildkommunikationen kring dig ser ut. Klädsel, färgval och kroppsspråk.
Kör hårt och kom ihåg att ha kul!