I senaste numret av Styrelseakademiens medlemstidning Professionellt Styrelsearbete intervjuas vår VD Edit Künstlicher! Hon ger sina experttips på hur du som ordförande kan säkerställa att ditt företag syns på rätt sätt i sociala medier. Ofta saknas genomarbetade strategier för hanteringen av sociala kanaler, och Edit säger att sociala medier inte sällan betraktas som ”kusinen från landet”.
I artikeln ger Edit fem råd till styrelsen:
1. Sociala kanaler ska ligga lika högt på agendan som annan säljdrivande kommunikation.
2. Upprätta en bra strategi.
3. Avsätt budget, precis som när det gäller annat. Detta är lika viktigt som en marknadsplan.
4. Som styrelsemedlem: Följ, twittra, dela, kommentera, boosta.
5. Är du osäker på hur sociala medier fungerar? Sök på Youtube! Där finns massor med instruktioner.
Läs hela intervjun i tidningen Professionellt Styrelsearbete Nr. 3 2020!