Vi utökar kundnischen medtech genom ett nytt PR-samarbete med det finska varumärket Lunette; en av världens största aktörer inom menskoppar. Lunette är pionjär inom intimvårdsprodukter för kvinnor med fokus på kvalitet, hållbarhet, säkerhet och inkludering. Syftet med samarbetet är att förstärka varumärkets position på den svenska marknaden.
– Lunettes vision är att underlätta vardagen för så många kvinnor som möjligt, och förse dem med ett mensskydd som är både säkert, hållbart och kostnadseffektivt. Idag använder var femte kvinna i Sverige menskopp. Vi är glada att ta oss an den svenska marknaden tillsammans med editK som strategisk PR-partner, säger Heli Kurjanen, grundare och vd på Lunette.
Uppdraget innefattar idéarbete, influencermarketing, strategiskt och operativt PR-arbete med fokus på att öka varumärkeskännedomen hos Lunettes målgrupp i Sverige.
– Vi är stolta över att utöka kundportföljen med ännu ett företag som satsar på och gör skillnad för kvinnors hälsa. Lunette är en framgångssaga internationellt och vi är så glada över att ha fått förtroendet att jobba med deras varumärke på den svenska marknaden! säger Edit Künstlicher, grundare och VD på editK.
Läs mer om hur vi på editK jobbar här.