Vi har varit många som undrat hur det blir med vår fantastiska Bokmässa i sviterna av Coronaviruset. Kan man ha en fysisk mässa, eller kommer den precis som så många andra evenemang ställas in? Så idag föddes Bokmässan play som blir ett samarbete mellan Bokmässan, Aftonbladet, Expressen, GP och Svenska Dagbladet. Alla sändningar kommer ligga uppe på Bokmässans hemsida och vara gratis för tittarna att ta del av. Försäljningspartners blir Bokus och Akademibokhandeln. Det fullständiga programmet kommer att presenteras den 25 augusti.
Almedalen har inte varit lika lyckosam i sin omställning och kommer tack vare en seg omställning förlora flera av sina framtida kunder och troligen även besökare. Har Almedalen spelat ut sin roll?
Genom att snabbt ställa om, tänka utanför boxen och få med sig starka mediala partners stärker Bokmässan sitt varumärke och medierna lockar trafik. Etablissemanget Bokmässan har en stark fanbase vilka garanterat kommer sitta bänkade den 24 – 27 september. Bokmässan blir ett litterärt Netflix under några dagar. Förändring förnöjer säger jag och ser fram emot att följa den digitala mässan, kanske blir det något jag inser att jag inte kan vara utan. Kanske blir det ett nytt affärsområde för att skapa en Bokmässa som håller året om?
Läs mer om Bokmässans initiativ här. Läs mer Signerat Edit här!