Pressmeddelande: Liber släpper ny utgåva av Blue Ocean Strategy

editKPR

Omslag

Med en av 2000-talets framgångsrikaste strategier, Blue Ocean Strategy, kan företag bli mer lönsamma. I den nya uppdaterade utgåvan får du exempel och lösningar på hur företag hittat en blå ocean av möjligheter på nya marknader utan konkurrens. Blue Ocean Strategy är en internationell bästsäljare som översatts till 43 språk och sålts i miljontals exemplar.

Författarna visar i nya upplagan hur den blå oceanens strategi hjälper företagare att skapa ett nytt marknadsutrymme, som kännetecknas av ny efterfrågan där vinst- och tillväxtmöjligheterna är så mycket större, säger Helga Laurin, förläggare på Liber.

Blue Ocean Strategy har blivit ett globalt fenomen, en internationell bästsäljare som översatts till 43 språk och sålts i 3,5 miljoner exemplar.

Citat från boken (case om Cirque de Soleil)
” Enda sättet att vinna över konkurrenterna var att ge upp försöken att slå konkurrenterna .”

Citat om Blue Ocean Strategy
” Engagerande bok om hur företag tar sig från att vara en i mängden till att bli det unika företaget som kunden inte ser några alternativ till .”, Lars Bengtsson, professor i industriell ekonomi vid Lunds Tekniska Högskola

Om författarna:

KIM W.CHAN är direktör vid INSEAD Blue Ocean Strategy Institute och innehar Boston Consulting Group Bruce D. Henderson-professuren i Strategy and International Management vid INSEAD i Frankrike. RENÉE MAUBORGNE är Distinguished Fellow och professor i strategi vid INSEAD. Hon är också direktör vid the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute.

Hela pressmeddelandet hittar du här