Printz Publishing väljer EditK som PR-partner

editKOkategoriserad, PR

Printz Publishing väljer EditK

Pressmeddelande 22 augusti 2014

Printz Publishing väljer EditK
Från vänster: Pia Printz, vd Printz Publishing, Edit Künstlicher, vd EditK och Anna Levahn, marknadschef Printz Publishing

Under augusti månad har EditK inlett ett långsiktigt samarbete med förlaget Printz Publishing. Samarbetet innebär övergripande PR-strategi och pressbearbetning för förlagets nya titlar 2014/2015.

”–Printz Publishing är ett spännande ungt förlag med flera bästsäljande författare under sitt tak. Förlagsbranschen genomgår just nu en stor förändring och vi kommer kunna bidra med både vår erfarenhet från andra branscher och hitta intressanta synergier i vår befintliga portfölj”, säger EditK:s vd Edit Künstlicher

”– Vi på Printz Publishing tar nu, för oss, nästa naturliga steg i utvecklingen mot ett feelgoodimperium! Genom samarbetet med EditK kommer våra titlar att få mer exponering och våra fantastiska författare placeras rätt på sina respektive arenor”, säger Anna Levahn, marknadschef på Printz Publishing.

Printz Publishing är ett förlag som ger ut svenska och utländska skönlitterära- och fackböcker. Journalisten Pia Printz startade förlaget 2010 och ett år senare blev kulturskolechefen Anna Levahn delägare. Tanken med förlaget var att bredda marknaden inom genren de saknade i bokhandeln – intelligent underhållning. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna ”En Dag” av David Nicholls och ”Livet efter dig” av Jojo Moyes. Sedan start har de gett ut böcker av mer än 20 olika författare.