Tidigt i februari blev jag kontaktad av Ulrika Davidsson då hon berättade om sina framskridna planer gällande ett helt nytt restaurangkoncept på Gotland som hon kallade HEMMA HOS ULRIKA. Efter en pitch med strategi och grafisk form fick vi Ulrikas förtroende och började leverera efter satta delmål. Som kommunikationsbyrå är ett sådant uppdrag bland det roligaste som finns att få. Att få fria händer och att vara med från början. Det har varit en intensiv och otroligt rolig resa! I förra veckan avslutades uppdraget med en invigning för 300 personer.
Kund: Ulrika Davidsson/Hemma hos Ulrika
Uppdrag:
- Ta fram en logo och grafisk profil till konceptet
- Ta fram annonsmaterial för tryck
- Ta fram en hemsida med bokningsfunktion, innehåll och design
- Ta fram bilder till konceptet
- Design av skyltar till restaurangen
- Ta fram online strategi och starta upp utvalda social media kanaler
- Kommunikation och PR-strategi vid lansering
- Projektleda och bjuda in till invigningen av restaurangen
Tidsram: 3 månader
Arbetsgrupp:
Projektledare, kommunikation och PR: Edit Künstlicher
Grafisk form och copy: Johanna Bjur Escalante
Teknik: Olov Agné
Assistent: Caroline Ohlsson
Foto hemsida: Malte Danielsson
Mingelfoto invigning: Juliana Wiklund
Logo 1: Lantlig och grönskande
Annons för lokalpress
Pressbild Hemma hos Ulrika
foto: Malte Danielsson
Design av skylt
Invigning 27 juni 2013
Mingelfoto: Juliana Wiklund/Morethanwords.se