Toakonst på MOOD Stockholm

editKPR

Micke Johanssons WC MOODSteffos WC MOOD

WaterAid lanserar den 15 november kampanjen I Love Toa som är en hyllning till toaletten. I kampanjen designar två programledare, två artister, en modetidning, en galleria och en serietecknare toaletter för att öka medvetenheten om att 2,5 miljarder människor idag saknar tillgång till en toalett.

Under kampanjperioden kan företag och privatpersoner buda på toaletterna på Tradera. Intäkterna går oavkortat till WaterAids arbete. Toaletterna är konstverk och kan inte installeras för användning.

I kampanjen I Love Toa samarbetar WaterAid med sponsorerna Gustavsberg, Svenska PostkodLotteriet, Indiska och Bravida samt samarbetspartners Panduro, Mood Stockholm och Tradera.

Här är mina två favoriter. Den till vänster är gjord av MOODs floormanager Micke Johansson och den andra av Steffo Törnquist, som verkar ha varit väldigt törstig när han målade sin toa.