Igår inledde Apoteksgruppen för första gången på länge en större extern mediekampanj där man väljer att fortsätta med konceptet att lyfta sina medarbetare i marknadsföringen. Strategin initierades i och med Färgstarka mot cancer och Baka med Simona hösten 2019. Denna gång lyfter man fram en av sina egna farmaceuter som tillsammans med komikern Peter Magnusson ska tydliggöra varumärket med hjälp av värme, rådgivning och humor.

I Gotlands Allehanda intervjuas Apoteksgruppens farmaceut Christina Norrby:
– Peter Magnusson är väldigt rolig och vid varje tagning var det en ny variant. Han var så proffsig och vi tittade lite på hyllorna och vred och vände på produkterna, säger hon och berättar att de båda hann utbyta många erfarenheter om det som säljs på ett apotek när kameran var av.
Apoteksgruppen reklamfilm har uppmärksammats i IT-hälsa, Resumé, Gotlands Allehanda och Hela Gotland. Klicka er in på Gotlands Allehanda för att läsa hela intervjun med Christina Norrby! Läs mer om kundcase på editK här!