Föreläsning: Personliga varumärken som skapar konkurrenskraft och tillväxt

editKOkategoriserad, Personligt Varumärke

Varumärkesstrategen Edit Künstlicher har under två decennier arbetat med personliga varumärken som en del i den kommunikativa verktygslådan. Intresset för och möjligheterna med personliga varumärken har ökat markant de senaste tio åren. Sociala kanaler, rekommendationssamhället och vikten av att äga sina egna kommunikationskanaler har påskyndat den utvecklingen. Idag tar vi värdegrundade köpbeslut, vi lyssnar på andra i vårt nätverk när vi väljer en leverantör och kandidater väljer arbetsgivare och chefer som matchar deras värderingar. Därför behöver alla bygga starka nätverk för skapa starka varumärken. Företag som privatpersoner.

Föreläsningen passar dig som vill bygga, förädla eller skydda ett personligt varumärke. Det personliga varumärket kan vara en egenföretagare, en konsult, en expert, en offentlig person, en entreprenör eller en ledare i en större organisation. Den passar även dig som är kommunikationschef och vill maximera den kommunikativa verktygslådan på ditt företag.

I föreläsningen går Edit igenom:
– Det historiska perspektivet på personliga varumärken
– Fördomar och trender kring konceptet och vad ett personligt varumärke faktiskt är
– Faktorer som påverkar det personliga varumärket
– Varför det är viktigt att jobba strategiskt och långsiktigt med personliga varumärken
– Vilka yrkesgrupper som tjänar mest på att ha starka personliga varumärken
– Goda (och mindre goda) exempel på personliga varumärken som lyckas
– Personliga erfarenheter från över 20 års erfarenhet av att bygga, förstärka och skydda personliga varumärken
– Do´s and don´ts i det operativa arbetet att bygga ett personligt varumärke
– Strategiska kanalval i bygget av ett personligt varumärke
– Risker och hur man skyddar det personliga varumärket

Supernöjd med föreläsningen, så trygg och inspirerande och suveräna sammankopplingar med verkligheten.” 
Maja Stjärnström, Fortnox

Edit är en inspirerande föreläsare, lättsam pedagog och en skarpsynt medieanalytiker. Hennes föreläsningar är oumbärliga för att utveckla en autentisk identitet.”
Claudia Ribas, jurist

”Vikten av det personliga varumärket har aldrig varit så tydlig. Edit förklarar, illustrerar och ger konkreta tips på hur man kan forma sitt varumärke och bygga sitt digitala skyltfönster.”
Anna Wretlind, Fortnox

Är du nyfiken på hur personliga varumärken kan skapa värden i din organisation?
Vill du boka en konsultation, workshop eller en föreläsning med Edit Künstlicher?


Skicka en förfrågan genom att klicka här eller kontakta Edit Künstlicher på LinkedIn

Edit Künstlicher är kommunikations- och varumärkesstrateg med expertis inom PR och personliga varumärken. Hon medverkar ofta som expert och debattör i olika mediesammanhang kopplat till varumärkesfrågor och kommunikation. Ett urval av artiklar i branschtidningen Resumé om styrkan i Donald Trumps personliga varumärke och Värderingsstyrda företag, debattartiklar i Dagens Industri, intervju på TV4 Nyheterna om Sportswashing och Ekonomibyrån i samband med fotbolls VM samt SVT Politikbyrån i samband med Miljöpartiets dalande opinionssiffror och dokumentären Fångad av tjejsnuset.